A légitársaság logója azóta feltűnik a Camp Nou stadion homlokzatán és lelátóján is.
Az együttműködést ötletes reklámfilmmel jelentették be: egy Qatar Airways repülőgép száll le FC Barcelonaföldön, egy különleges szigeten, amely éppen olyan alakú, mint a futballcsapat logója.
A szigeten minden a focit idézi. Már a belépéskor Piqué ellenőrzi az útleveleinket. A városba hajtva már messziről felsejlenek a metropolisz focikupa alakú felhőkarcolói. A szigeten kalandozva a Barca csapat játékosai tűnnek fel, különböző szerepekben: Messi táncot oktat, Iniesta festőművésszé válik, aki focilabdával fest, Carles Puyol pedig egy zseniális fejeléssel életet ment.
A légitársaság és a futballklub együttműködésének újabb lépcsőfokaként 2014. februárjában felszállt az első Qatar gép, amely FC Barcelonás festést kapott. A Boeing 777-es utasszállítót Dublinban, kézi munkával festette a focicsapat jellegzetes színeire egy csapat művész. Érdemes megnézni, hogy a festőcsapat mennyire eltörpül a hatalmas gép mellett. Gondolták volna, hogy a munkához a piros és a kék színek 20-20 árnyalatát használták?
A különleges repülőgép elsőként a Doha – Bangkok útvonalon állt szolgálatba. Az utasszállító a légitársaság útvonalhálózatában más városokba is közlekedik majd, így akár Szingapúrba vagy Bombaybe is utazhatunk vele.
A Qatar és a FC Barcelona szerződéskötésének egyéves évfordulójára közös játékot is indítottak. A „Join the Club” keretében két Barcelonába szóló repülőjegyet és Camp Nou belépőt lehetett nyerni. A nyertes természetesen ajándék Barcelona pólót is kapott, melyet a csapat minden játékosa aláírt.
2015. februárjában készült el a legújabb reklámvideó, amelyben a vakációzó FC Barca játékosokat láthatjuk: Lionel Messi, Neymar, Gerard Piqué, Andrés Iniesta és Luis Suárez továbbra sem tudnak elszakadni a focitól: legyen az egy varázslatos trópusi sziget, a Vadnyugat, egy párizsi kávézó vagy egy távol-keleti kaland, mindig előkerül egy labda. Bár mintha Messi újabban a távol-keleti küzdősportok felé is kacsingatna?
A kisfilmmel és a játékosokkal a Qatar Airways a maldív-szigeteki, dallasi, párizsi és szöuli járatait igyekszik népszerűsíteni. A Qatar és a FC Barcelona kampányának jelmondata: „Qatar Airways and FC Barcelona. A team that unites the world” azaz „Qatar Airways és FC Barcelona. Egy csapat, amely egyesíti a világot.” A Barca hatalmas népszerűségével és a Qatar Airways több, mint 140 várost tartalmazó útvonalhálózatával sikerülni is fog nekik.
2015-03-18