Az amszterdami reptéren a KLM "elvesztett tárgyak" csapata fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy a repülőgépen illetve a várókban hagyott tárgyakat minél előbb visszajuttassák gazdáiknak. A KLM utaskísérői minden leszállás után átnézik a fedélzetet, elhagyott értéket keresve. A légitársaság a tulajdonosok felkutatására nem hagyományos eszközöket és személyzetet is bevet: a közösségi háló (facebook, twitter) használata mellett egyedülálló módon egy aranyos beagle-t is felvettek a csapatba.
A stílusosan Sherlock (Holmes) után elnevezett kiskutya feladata, hogy az elveszített tárgyak tulajdonosát felkutassa a schiphol repülőtéren. Amint találnak valamit, a KLM "egyenruhás" kiskutya szó szerint kiszagolja a feledékeny utast a váróteremben. Sherlock napi rutinjának részét képezi a munka, némi edzés illetve az emberekhez való szoktatás. Ez utóbbiból a reptér alkalmazottai is kiveszik részüket: imádják és kényeztetik tündéri, négylábú kollégájukat. A videón látható, mennyire örülnek az utasok a visszakapott értékeiknek és az aranyos megtalálónak is.
Ön is szerente Sherlock-kal találkozni? Ki kell ábrándítanunk, valószínűleg nem fog. A videó a KLM legújabb vírusmarketing kreálmánya, amellyel a légitársaság "elveszett tárgyak" részlegének hatékonyságának csináltak egy kis hírverést. Bár Sherlock, a kutyus csak "színészkedik", tény, hogy a KLM amszterdami dolgozói a megtalált ingóságok 80%-át vissza tudják juttatni azok jogos tulajdonosainak. Sokszor még azelőtt, mielőtt az utazók észreveszik, hogy egyáltalán elvesztettek valamit. Ennek a nyomozói képességeket igénylő munkának illusztrálására készült a videó.
2014-09-25